Természettudomány laborfoglalkozások
Az ötödik évfolyamos tanulók rendhagyó természettudomány órákon vettek részt az iskolában.
A laboratóriumi foglalkozások keretében a biológia tananyaghoz kapcsolódó kísérleteket végetek el a diákok. A kísérletek témája a tyúktojás felépítése és anyagainak vizsgálata volt. A tanulók csoportokban kísérleteztek és írásban is rögzítették a megfigyeléseik eredményeit.
Az 5.a és 5.b osztályos diákok a két-két tanóra alatt megtanulták felismerni a héj feltörése nélkül, hogy a tojás milyen régi lehet, illetve hogy nyers, vagy főtt. Tanulmányozták a tojás részeit, bizonyították a héj mésztartalmát és a fehérje tulajdonságait is. Választ kaptak arra is, hogy hogyan alakul ki a tojás jellegzetes formája és miért az oldalán érdemes azt feltörni.
Több lelkes diák otthon is folytatta a kísérletezést és készített el szorgalmi feladatként egy meszes héj nélküli „gumitojást”, illetve végzett kutatómunkát a témához kapcsolódóan.
Laborunterricht im Fach Naturwissenschaften
Die Schüler der fünften Jahrgangsstufe nahmen an besonderen Naturwissenschaftsstunden in unserer Schule teil. Im Rahmen des Laborunterrichts führten sie Experimente durch, die an den Biologieunterricht anknüpften. Thema der Versuche war der Aufbau eines Hühnereis sowie die Untersuchung seiner Bestandteile.
Die Schüler der Klassen 5.a und 5.b experimentierten in Gruppen und hielten ihre Beobachtungen schriftlich fest. In jeweils zwei Unterrichtsstunden lernten sie unter anderem, wie man ohne das Schalenaufschlagen erkennen kann, ob ein Ei frisch oder alt, bzw. roh oder gekocht ist. Sie untersuchten die einzelnen Bestandteile des Eis, wiesen den Kalkgehalt der Schale nach und analysierten die Eigenschaften des Eiweißes. Außerdem bekamen sie Antworten auf die Fragen, wie die typische Form eines Eis entsteht und warum es sinnvoll ist, ein Ei an der Seite aufzuschlagen.
Mehrere begeisterte Schüler führten die Experimente auch zu Hause weiter. Im Rahmen einer freiwilligen Zusatzaufgabe stellten sie ein „Gummiei“ ohne Kalkschale her oder führten eigenständig Recherchen zum Thema durch.